29 Haziran 2012 Cuma

HAŞHAŞLI SUSAMLI KURABİYE



Tekrar merhabalar. Bu aralar izin alınmadan ve kaynak belirtilmeden başkaları tarafından yayınlanan ve hatta tarif üzerindeki ismi bile silerek sanki kendi tarifiymiş gibi yayınlayanlara takmış durumdayım. Elbette buradaki yazılar resimler, birbirimizle tarif alışverişinde bulunmak yeni tarifler öğrenmek, bildiğimiz güzel tarifleride herkesle paylaşmaktır. Aksi taktirde böyle bir blog açmaz tarifleri kendimize saklardık. Fakat işin içinde malzeme var, emek var, zaman var. Genelde bunu yapanların sitelerine baktığımızda tariften çok reklam yayınları var. Bunun haksız kazanç, kul hakkı, emek hırsızlığı olduğunu bilemeyenler olabilir ama resmin üzerindeki ismi bile silersen ben bunda kötü niyet ararım. Beğendiğin tarifi alırsın yaparsın resimlersin yayınlarsın, o zaman kendi ismini eklersin. Fakat başka siteden kopyalamak kolayına geliyorsa izin alır adres belirtirsin. Bir çok blogcununda bu konudan şikayetçi olduğuna eminim. Emek hırsızlığına hayır diyor ve tarifime geçiyorum.

Bu tarifi, 4 yıldır yaşadığım ilçede tanışmakta geç kaldığım, geçte olsa iyi ki tanımışım dediğim, kızımın matematik öğretmeninin eşi Hanım Hanımdan aldığım bir tarif. ( ismi hanım:)) Bizleri evlerinde ağırladıklarında kahvaltıdan akşam yemeğine kadar birbirinden güzel ikramlarla karşıladılar ve hem biz hemde çocuklar için çok güzel değişik bir pazar günü yaşattılar. Kendilerine buradan da teşekkürlerimi iletmek istiyorum.

Her iki kurabiyenin tek farkı birinde toz şeker birinde pudra şekeri olması. Diğer bütün malzemeler aynı olmasına rağmen, hem lezzet hemde tat olarak çok farklı oldular.
Arkadaşımın yaptığı pudra şekerliydi, ilk o şekilde denedim, daha sonra gelen misafirlerime pudra şekeri kalmayınca toz şekerli olarak yaptım, her ikisi de lezzet olarak çok güzeldi, yalnız toz şekerli olanın biraz daha kıtır kıtır olduğunu söyleyebilirim. Malzemelerimiz şöyle

250 gr. oda ısısında margarin
2 çay bardağı pudra şekeri ( veya 2 çay bardağı toz şeker)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
4-5 bardak un (ele yapışmayan kıvam alana kadar.(
1 çay bardağı tane haşhaş. (Ben beyaz renk olanından kullandım.(
1 çay bardağı susam
Çay bardağı ölçüsü olarak küçük boy olanından olacak.

Öncelikle haşhaş ve susamı ayrı ayrı kavruyoruz. Daha sonra haşhaş ve susam hariç, bir kapta tüm malzemeleri karıştırılarak ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. En son haşhaş ve susamı ilave edip tüm hamura karışmasını sağlıyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp avuç içinde şekil veriyoruz. Önceden ısıtılmış 170 derece hafif pembe olarak pişiriyoruz.
AFİYET OLSUN

9 yorum :

  1. Tarif süper! Öyle özledimki kurabiyeyi,simdi görünce icim yandi,benim kurabiyelerime ne kadarda benziyor! icine koyulan malzeme aslinda ayni malzemelerden olsa bile elden bile tadinda farklilik gösterebiliyor!O yüzden annelerimizin yaptigi nefis tadlari bir türlü yakalayamiyoruz bazen...Ben aldim kurabiyelerinden iki tanecik:))

    Tarif hirsizligi olmuyor artik saniyordum ama demekki varmis,ne cesaret! Tabiki kul hakkina girer ama sanirim bunu yapaninda o taraflarda bezi yok!

    Sana kolay gelsin canim...eline saglik.

    YanıtlaSil
  2. mımmm.ellerinize sağlık..tam çay kurabiyesi...Bende yapıyorum,ama benimkinde haşhaş yok..Birde sizin tarifle denicem..sevgiler nurşen..

    YanıtlaSil
  3. sana katılıyorum canım.özellikle facebookta bir kaç süte var.tamamen alıntı.ama o kadar beğenisi ve ziyaretçisi varki.yemeklere yazık.hiçbirşey yapamıyoruz malesef.bu arada kurabiyede süper görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Paylaşımlarınız bize de çok yardımcı oluyor, dell dizüstü teknik servisi olarak paylaşımlarınızın devamlılığını dileriz.

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkür ediyorum. yeni tarifler olduğunda mutlaka paylaşmaya çalışacağım. iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş bir kurabiyeye benziyor gerçekten Serpilcim. Öğretmeninizin de senin de ellerine sağlık. Başta yazdığın konuda sonuna kadar haklısın, en azından link verilmeli ve atıfta bulunulmalı, etik olarak bu böyle gerekiyor. Bu arada ilk fırsatta senin krem şokolayı yazacağım, yaptım nefis oldu, sağol..

    YanıtlaSil
  7. ✿✿¸.•° Passei para uma visitinha.
    Suas receitas são deliciosas.
    ✿¸.Boa segunda-feira com tudo de bom!
    Beijinhos.
    ✿✿°

    YanıtlaSil
  8. beimde bildiğim fakat tarifini unuttuğum bir kurabiyeydi umarım güzel olur sizin tarifinizlede ..

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık, bu tarifi almıştım ve denemek istediğim ilk kurabiye tariflerinden oldu:)
    Susam ve haşhaş çok güzel olur kesin, un kurabiyesinin haşhaş ve susamlı hali sanırım, kıyır kıyır ohh nefis:)
    Ben de beklerim sizi sayfama:)
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!