2 Aralık 2011 Cuma

SUSAM EZMELİ KURABİYE VE DAVET MASAM


Herkese günaydın. Mutlu, sağlıklı, hayırlı cumalar dilerim. Çarşamba günü misafirlerim vardı. Sevgili arkadaşlarımla birlikte, hoş sohbetler demli çaylar eşliğinde masamızda gördüklerinizi afiyetle yedik. Susam ezmeli kurabiye dışında diğer tüm tarifler arşivde bulunmaktadır. Susam ezmeli kurabiyeden de daha öncede yapmıştım oda arşivde bulunmakta ama bu defa biraz daha değişiklik yaptım ve misafirlerimden de tam not alınca sizlerle de paylaşmak istedim.
Masamızdaki lezzeler. Gül poğaça, patates köftesi, etimekli salata, kakaolu şerbetli tatlı, susam ezmeli kurabiye. Şerbetli tatlının hamurunu ikiye böldüm hamurun bir yarısını normal yuvarlayıp hindistan ceviziyle süsledim diğer yarısını da cevizden az küçük parçalar koparıp beyaz haşhaş tohumuna buladım, tek lokmalık şekilde oldu ve görüntü olarak daha çok beğenildiğini söylemeliyim.



Susam ezmeli kurabiye için
125 gr. oda ısısında margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tane yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı susam ezmesi
1 paket vanilya
Yarım çay kaşığı kabartma tozu
3-3,5 su bardağı un
ve bolca susam
Un hariç tüm malzemeler margarin eriyene kadar el ile karıştırılır. Daha sonra un azar azar yumşak kıvamda ele çok yapışmayan bir hamur elde edilene kadar ilave edilir. Hamurdan yumurtadan az küçük parçalar koparılıp avuç içinde bastırılır ve önlü arkalı susama batırılarak tepsiye sıralanır. önceden ısıtılmış 170 derece fırında 10 dk. pişirilir. Kurabiyemiz ilk anda kırılgan olduğu için soğumadan tepsiden almayınız.
AFİYET OLSUN

18 yorum :

  1. hepsi çok güzel olmuş ellerine sağlık canım lezzetleri de öyledir eminim sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler suzancım, güzel bir gün diliyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. afiyet şeker olsun canım.menü harikaymış.kurabiyede nefis görünüyor.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  4. Serpil'cim masa ve menü süper ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Harika lezzetler ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Serpilcim; gelenlerin yerinde olmak isterdim doğrusu:) Hepsi resim gibi..Bunu sana hep söylüyorum, farkındayım ama yaptığın herşeyi resim gibi yapıyorsun naapayım:)) Susam ezmesi dediğin şey, bizim tahin dediğimiz şey mi başkaca satılıyor mu? Sevgiler.. Serap, Lezzetli Somunlar

    YanıtlaSil
  7. merhaba serapçım, güzel sözlerin için çok teşekkürederim, susam ezmesi tahin değil canım, bu dediğim ayrı, haşhaş ezmesi görünümünde, aktarlarda vardır belki, biz burada susam ve haşhaş memleketinde olduğumuz için heryerde bulma şansımız oluyor, orada helvacılarda da belki bulunabilir, iyi akşamalar dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel ikramlar böyle, ellerine sağlık Serpil'ciğim.
    Susam ezmesini ben de hiç denemedim, ilk gittiğimde aktara soracağım. Umarım bulur, bu güzel kurabiyeleri deneyip tadına bakarım.

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Serpil ne güzel bir çeşit olmuş .
    Susamliya bayıldım ben .ya o güzelim Gül pogoca süper :)) ona bayılıyorum bende.
    Ellerine saglık
    Sev giler

    YanıtlaSil
  10. hepsi birbirinden güzel olmuş ellerine sağlık canım :)
    seda yazıcı www.lezzet-ikram.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. Hangisine bakacağımı şaşırdım, hepsi birbirinden nefis tarifler. Ellerine sağlık, iyi haftalar...

    YanıtlaSil
  12. hepsı de nefıs gorunuyor ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  13. bu nasıl masa böyle bunlar ne :) vitrin gibiiiii, maşallah.ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı...

    YanıtlaSil
  14. Eline sağlık Serpilcim. Sizin orda da susam, tahin bol olur.Bayramda bende çifte kavrulmuş tahin aldım,bazen susam ezmesi de alıyorum,haşhaşla karıştırıp,orada peksimet dedikleri çöreklerden yapıyorum.

    YanıtlaSil
  15. Hepsi çok güzel görüntü süper ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  16. hepsi güzel mi güzel:)
    ellerine sağlık
    sevgiler.

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!