17 Ekim 2011 Pazartesi

SUSAMLI SİMİTLER






















Herkese tekrar merhabalar. Oldukça uzun zaman geçmiş, yaz bitmiş kış gelmiş. Umarım herkes iyidir. Bütün yaz boyunca çok şeyler yaptım fakat birkaç tane resim çekmek dışında bloğumla pek ilgilenemedim. İnşallah durgunluk dönemim sona ermiştirde en azından arada bir de olsa bloğuma birşeyler ekleyebilirim. Hafta sonu misafirlerim vardı. Onlarda neden bloğa birşeyler eklemiyorsun diyince el birliğiyle yaptıklarımın resmini çektik, sıcağı sıcağına bir tanesini yayınlıyayım dedim ve bu çok lezzetli susamlı simitleri eklemek istedim. Gerçektende pastane lezzetini aratmayan bu kurabiyeyi mutlaka denemenizi tavsiye ederim. İşte tarifimiz.

250 gr margarin
1 normal ölçülerde olan çay bardağıyla sıvı yağ
2 tane yumurta ( 1 yumurtanın beyazı ayrılacak )
2 dolu dolu yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
3,5- 4 su bardağı kadar un
Üzeri için susam

Bir kaba sırasıyla tüm malzemeler koyularak yumuşak bir hamur hazırlanır. Hamura yuvarlak yada istenilen şekil verildikten sonra, önce yumurta bayazı sürülüp daha sonra susama batırılır. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 20 dk. çok pembeleşmeden pişirilir.
AFİYET OLSUN

13 yorum :

  1. kıyır kıyır harika olmuştur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Serpil'cim ellerine sağlık bayılırım sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. görüntü güzel eminim tadıda öyledir ellerine sağlık bu kadar ara verme bir daha:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Nerelerdesiniz Serpil Hanım?Bloğunuzu bıraktığınızı düşünmüştüm.
    Pek çok tarifinizi denedim.Çok güzel oldu.
    Ellerinize sağlık simitler de nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. tam bir pastane simidi görüntüsü var. harika olmuştur eminim. ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ellerinize saglik harika gözüküyorlar

    YanıtlaSil
  7. Serpilcim hoşgeldin ,nefis görünüyor minik simitler ellerine sağlık :)
    Seda Yazıcı www.lezzet-ikram.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. çok güzel olmuşlar ellerine sağlık canım kış geldi artık canlanma zamanı da geldi yeni tariflerini bekliyoruz
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  9. Serpil hanım bloğa tekrar yeni tarifler eklediğiniz için çok sevindim çünki tariflerinizi zaman zaman yapıyorum tat ve görünüşlerini ben dahil bütün arkadaşlarım çok beyeniyor bloğ adresinizi veya tariflerinizi veriyorumuzun bir ara olunca artık bıraktınız zannettim susamlı simitleri dün denedim çok severim ve çok güzel oldular ellerinize sağlık sizi takip etmeye devam edeceğim her şey gnlünüzce olsun başarılar
    selamlar
    Arzu Yasak

    YanıtlaSil
  10. Arzu hanım, çok teşekkürederim beğendiğinize çok sevindim, afiyet olsun. Biraz risklide olsa kendimce bir şeyler yapıyorum işte, çünkü bu birazda damak zevkine bağlı olduğu için herkes herşeyi beğenmeye bilir. ama beğenilincede mutlu oluyor insan. Yalnız blog adresi veya tariflerinizi veriyor kısmındaki yazınızda ne demek istediğinii pek anlayamadım. iyi akşamlar diliyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. sepil hanım bloğ adresi derken yanlış telaffuz ettim galiba bloğ adı demek istemiştim bloğunuzu ziyaret etsinler istiyorum arkadaşlarım hemen tarif isteyince yazıyorum birkaç arkadaşım bloğunuzun takipçisi oldular görsel olarakta çok şık sofralar hazırlıyorsunuz

    geçen hafta toplantımız vardı gül poğaça tarifinizi yapmıştım çok beğenildi masanın en gözdesiydi diyebilirim ayrıca yazıma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim başarılarınız daim olsun
    Arzu Yasak

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar Arzu hanım. tabiki blog adresini verebilirsiniz, sorun değil. poğaçayıda beğendiğinize çok sevindim. afiyet olsun. mutlu bir gün dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!