11 Nisan 2011 Pazartesi

TUZLU KURABİYE






























Herkese merhabalar. Doğum gününde pastanın yanında tuzlu birşeyler olsun diye yaptığım bu kurabiye gerçekten nefis oldu. Eğer yumşacık ve ağızda dağılan kurabiyeleri seviyorsanız mutlaka deneyin.
Oğlumun kreşte yaptığı bu çim adamıda gururla sizlerle paylaşmak istedim:)
Gelelim tarife.
Yarım paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı sirke (ben elma sirkesi kullandım)
3 tatlı kaşığı şeker
3 çay kaşığı tuz
1 paket mahlepli susamlı kabartma tozu
Aldığı kadar un
Üzeri için, yumurta akı, susam, çörek otu, tane haşhaş vs.
Tüm malzemeler karıştırılarak biraz sert bir hamur olacak şekilde yoğrulur. Hamura istenilen şekil verildikten sonra üzerine yumurta akı sürülüp istenilen mazlzeme ile süslenir. Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 15 dk. pişirilir.
AFİYET OLSUN

19 yorum :

  1. çok severim tuzlu pastaları seninkilerde çok güzel olmus ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Kurabiyeler nefis görünüyor,çim adam da süper:)

    YanıtlaSil
  3. Hayirli aksamlar canim ellerine saglik.Sevgiler öptüm .

    YanıtlaSil
  4. çok harika görünüyorlar eminim ağızda dağılıyordur ellerine sağlık bayılırım bu kurabiyeye canım nefis
    kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  5. kurabiyeler harika görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık Serpilcim kurabiyeler çok güzel görünüyor, çim adam çok şeker

    YanıtlaSil
  7. Ayyyy ben bu kurabiyenin müptelasıyım.Çok seviyorum.Ellerinize sağlık.


    Sevgiler;

    YanıtlaSil
  8. harika olmuşlar canım.çayın yanında süper gider.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. bugünde canım çayımın yanına tuzlu birşeyler istiyordu harika olmuş kalkıp yapsammı ne:)))

    YanıtlaSil
  10. yanında mis gibi çay oldumu...mmm...ne güzel olur....ellerinize sağlık...resimdeki yakışıklı kim?....:))

    YanıtlaSil
  11. Kurabiyeler nefis olmuş çok severim tuzlu kurabiyeleri:) ellerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. çim adama bayıldım ne güzel öyle naslda bakar kurabiyelere yazık:)ellerine sağlık serpil'cim

    YanıtlaSil
  13. Mahlep kokusunu çok severim. Çayın yanında harika bir atıştırmalık olmuştur. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Serpil Hanım,
    Merhabalar. Nasılsınız ? Nerelerdesiniz ?
    Umarım her şey yolundadır...

    Mahlep kokusu bitiriyor beni!!
    Kurabiyeler nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Kalbi sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  15. Yagin miktari yarim paket yazmisiniz acaba gram olarak kac 125mi??

    YanıtlaSil
  16. blogunuzu ve tariflerinizi çok beğendim. ellerinize sağlık.
    sizi izlemeye aldım bende beklerim.

    YanıtlaSil
  17. mahlepli susamlı kabartma tozu ilk defa duydum..marketlerde bulunuyormu ? birde üçünü kendim karıştırsam olmazmı

    YanıtlaSil
  18. mahlepli susamlı kabartma tozu ilk defa duydum.bu şekilde satılıyormu?birde ben üçünü kendin karıştırsam olmazmı ?günüm için tarif ararken tesadüf sayfanıza denk geldim tariflerini güzel gözüküyor,

    YanıtlaSil
  19. mahlepli susamlı kabartma tozunu marketlerde bulmanız mümkün, ayrı ayrıda koyabilirsiniz. iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!