17 Ağustos 2010 Salı

PORTAKALLI KURABİYE



























Yazlıktayken annemin çocuklara sık sık yaptığı bir kurabiyeydi bu. Bende beğendiğim ve bolca yediğim için tarifini sizlerlede paylaşmak istedim. Annem gibi portakalın kabuğunu rendeleyip buzdolabına kaldıranlar, bu çayın yanına çok yakışan kurabiyeyi bence bir denesinler.
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
2 tane yumurta (1 yumurtanın sarısı üzerine ayrılacak)
1 tatlı kağışı karbonat
2 damla limon suyu
1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
1,5 bardak toz şeker
Aldığı kadar un
Önce sıvı malzemeler birbiriyle karıştırıldıktan sonra kalan tüm malzemeler karıştırılarak ele yapışmayacak kıvamda bir hamur hazırlanır. Hamurlara istenilen şekil verildikten sonra üzerine ister susam ister toz şeker vb. koyduktan sonra 170 derecede hafif pembeleşene kadar pişirilir.
AFİYET OLSUN

9 yorum :

  1. Ellerine sağlık cnm. Yanına da çay ımmm

    YanıtlaSil
  2. çok severim kokusu sanki buraya kadar geldi ellerine sağlık şahane olmuşlar

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürederim arkadaşlar. İyi geceler dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel kokuyordur bu kurabiyeler. Portakal kabuğu rendesini buzluğa direk mi kaldırmış yoksa şeker eklemiş mi* Bazıları şekerle harmanlıyormuş da, en doğrusu hangisi olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. merhaba canım. Kurabiyeyi annem yapınca onada sormadım portakalı nasıl dolaba koyduğunu ama ben kendim yaptığımda 500 gr.lık cam kavonaza rendeleyip kaldırdığımda 3-4 yemek kaşığı kadar içine şeker koyup karıştırıp öyle koymuştum. Ayrıca buzluğa kaldırmadım alt bölümde kapak rafına koymuştum ve yaklaşık da 1 sene boyunca bozulmadan kullanabiliyorsun. kendine iyi bak canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim. Buzluğun altında bir yıl kalabildiğini duyduğum da iyi oldu. Çünkü ben yapınca direk buzluğa atmayı düşünüyordum =) Ama o da çok sulanır endişesindeydim. Artık bu tecrübeyi ben de değerlendiririm inş =) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Rica ederim canım. Blogcuya yorum yazamıyorum sürekli spam hata falan yazıyor kusura bakma. iyi akşamlar dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Denedim, nefis oldu....

    YanıtlaSil
  9. beğendiğinize sevindim. afiyet olsun.

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!