16 Ekim 2009 Cuma

TAVUKLU PİLAV






















Geçen gün bir arkadaşımızada söylemiştim. Şu tavuklu pilav nedense bana mevlütlerde her zaman daha bir lezzetli gelmiştir. Ya kalabalıkla yemenin etkisi, yada mevlütler genelde açlığıma mı denk geliyor acaba:) Aslında tarifi bilmeyen yoktur ama yapmışkende yayınlamak istedim.
1 parça tavuk göğüs eti
2 su bardağı pirinç
3,5 su bardağı su (1 bardağı haşlanan tavuğun suyundan olursa lezzeti artar)
1 tatlı kaşığı tuz
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
Üzerine karabiber
Tavuk haşlanır. Pirinç yıkanıp süzüldükten sonra pilav tenceresinde yağ ve tuz ile biraz kavulur. Ben pilavı önceden sıcak suda bekletmediğim için yaklaşık yarım bardak suyu fazladan koyuyorum, ayrıca soğuk su ile pişiriyorum. Sanki daha lezzetili oluyor. Kavrulan pirinci tekrar diriltiyor sanki. Üzerine su ve küçük parçalara ayrılmış tavuk ilave edilerek kapak kapatılır ve pilav suyunu çekene kadar pişirilir. En son üzeri örtülüp demlendirilir ve üzerine karabiber serpilerek servis yapılır.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!