16 Haziran 2009 Salı

HAŞHAŞLI RULO ÇÖREK























Kahvaltı için yaptığım bu hamur işi, misafirlerimiz tarafından çok beğenildi. Zaten haşhaşı çok sevdiğim için, içinde haşhaş varsa bende tamamdır diyorum.
1 paket margarin
1 su bardağı ılık süt
1 yumurta (sarısı üzerine )
1 paket yaş maya
1 tatlı kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
İçine sürmek için yağlı çekilmiş haşhaş
Maya, ılık süt ve şeker içinde eritildikten sonra margarin tuz ve yumurta akıyla bir süre karıştırılır. Üzerine azar azar elenmiş un ilave edilerek yoğrulmaya başlanır. Hamur biraz ele yapışan bir kıvamda olunca un eklenme bırakılır. Hamurdan bir avuç büyüklüğünde koparılır, tezgaha un serpilerek kare şeklinde açılır. (benimki pek kare olamadı)

























Hamurun üzerine haşhaş sürülerek hamur rulo şeklinde katlanır.


















Kalan diğer hamurda aynı şekilde yapılarak yağlanmış fırın tepsisine biraz aralıklı sıralanır. Üzerine yumurta sarısı sürüldükten sonra önceden ısıtılmamış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. (burada hamur üç parça görülüyor ama üç parçadan fazla çıkar, ben yine herzamanki gibi hamurdan biraz çalarak başka bir şekilde yani kahvaltıdaki diğer ay poğaçayı yaptım)




























Pişen çöreklerimiz biraz soğuduktan sonra 3 parmak kalınlığında verev kestikten sonra servis yapalır.






















AFİYET OLSUN

4 yorum :

  1. hamur mayalandırılmıyor sanırım.Bırde margarın erıtılmedenmı yoğruluyor..ayrıcacevızdekoysak olur dımı:)

    YanıtlaSil
  2. evet hamuru mayalandırmadım, sadece mayanın yumşaklığı ve kokusunun olması için maya kullandım. margarin oda ısısında olucak ve damak zevkinize göre ceviz de koyabilirsiniz. iyi günler diliyorum:))

    YanıtlaSil
  3. Margarin yerine tereyağ kullansak nasıl olur

    YanıtlaSil
  4. tereyağıda olabilir. bizde pek sevilmediği için ben sürekli margarin ile yapıyorum. iyi akşamlar dilerim.

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!